Nemáte žádná upozornění

Příloha č. 4 Všeobecných podmínek užití aplikace „mojeEUC”

PODMÍNKY UŽITÍ SLUŽBY ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU S LÉKÁRNOU ZA ÚČELEM VYDÁNÍ LÉČIVÉHO PŘÍPRAVKU NA LÉKAŘSKÝ PŘEDPIS

(dále jen „Speciální podmínky užití č. 4“)

označení služby: „ZPROSTŘEDKOVÁNÍ REZERVACE LÉČIVÉHO PŘÍPRAVKU“

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto Speciální podmínky užití č. 4 jsou jako příloha č. 4 nedílnou součástí Všeobecných podmínek užití aplikace „mojeEUC”, a tak jejich uplatňování a výklad musí být vždy prováděn v kontextu Všeobecných podmínek užití.
  2. Všechny pojmy, které jsou definovány ve Všeobecných podmínkách užití, mají stejný obsahový význam i v rámci těchto Speciálních podmínek užití č. 4.
  3. Tyto podmínky užití upravují smluvní vztah mezi Uživatelem a Poskytovatelem, jehož předmětem jsou vzájemná práva a povinnosti týkající se:
    1. využívání bezúplatné Služby Poskytovatele, spočívající ve zprostředkování kontaktu mezi Lékárnou a Zákazníkem ohledně koupě (výdeje) léčivého přípravku na lékařský předpis (dále jen „Léčivý přípravek“ nebo „Léčivé přípravky“) v Uživatelem zvolené Lékárně (dále jen „Služba” nebo „Služby”) (dále je „Zprostředkování výdeje Léčivého přípravku“).

    Služby jsou poskytovány prostřednictvím Aplikace. V průběhu procesu použití Služeb je Uživatel seznámen s těmito Speciálními podmínkami užití č. 4, jejichž akceptací (souhlasným projevem vůle) se stávají jak pro Uživatele, tak i Poskytovatele právně závaznými. Popis samotných Služeb je uveden v ust. čl. II. Speciálních podmínek užití č. 4.

  4. Na základě použití Služeb nedochází:
    • ke koupi Léčivého přípravku;
    • k rezervaci zakoupení Léčivého přípravku,

    nýbrž dochází pouze ke zprostředkování kontaktu mezi Lékárnou a Zákazníkem tak, aby Zákazník měl na základě dohody s konkrétní Lékárnou zajištěno, že Léčivý přípravek pro něj bude v Lékárně k dispozici, nebo že Léčivý přípravek za něj bude moci v Lékárně za podmínek stanovených zákonem č. 378/2007 Sb., o léčivech, ve znění pozdějších právních předpisů (dále jen „Zákon o léčivech”) vyzvednout jiná osoba.

    Samotná rezervace zakoupení Léčivého přípravku je Zákazníkem učiněna právě až na základě dohody s vybranou Lékárnou, ve které si Uživatel Léčivý přípravek následně jedním z výše uvedených způsobů zakoupí.

  1. Služba není internetovým obchodem, ani doplňkovou službou žádného internetového obchodu. Poskytovatel nezpracovává Erecept a údaje poskytnuté Uživatelem jinak, než že je předá Uživatelem vybrané lékárně pomocí elektronické komunikace.
  2. Definice údajů:
    • Poskytovatelem se rozumí společnost EUC a.s., IČ: 267 30 413, se sídlem Evropská 859/115, Vokovice, 160 00 Praha 6, Česká republika, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 7918 (dále jen „Poskytovatel“);
    • Lékárnami se rozumí databáze EUC lékáren, které provozují společnosti, v nichž alespoň částečnou majetkovou účast má Poskytovatel. Do databáze nejsou zařazeny ty EUC lékárny, které byly z databáze Poskytovatele na základě své písemné žádost odhlášeny nebo které Poskytovatel do databáze nezařadil. Poskytovatel si vyhrazuje právo bez udání důvodu EUC lékárnu odstranit z databáze dle svého uvážení (dále jen jednotlivě „Lékárna“ nebo společně „Lékárny“).
    • Aplikací se pro účely těchto Podmínek užití rozumí mobilní aplikace zajišťující fungování Služeb (dále jen „Aplikace“).
    • Uživatelem se rozumí vedle jeho definice uvedené ve Všeobecných podmínkách užití zároveň výlučně fyzická osoba-spotřebitel, které byl vydán poskytovatelem zdravotních služeb ve smyslu Zákona o zdravotních službách platný lékařský předpis v elektronické podobě, a která si přeje s využitím aplikace zajistit zakoupení Léčivého přípravku prostřednictvím vybrané lékárny (dále jen jednotlivě „Uživatel“ nebo společně „Uživatelé“).
    • Ereceptem se rozumí lékařský předpis vydávaný v elektronické podobě v souladu se Zákonem o léčivech (dále jen „Erecept“).
  3. Za účelem poskytnutí Služby zpracovává Poskytovatel jako správce osobní údaje Uživatele ve smyslu NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR”), a to v rozsahu nutném pro zajištění komunikace mezi Lékárnou a Zákazníkem (resp. poskytnutí Služby). Zpracovávanými osobní údaji Zákazníka jsou:
    • osobní jméno;
    • příjmení;
    • e-mailová adresa,
    • telefon,
    • identifikátor elektronického receptu ve smyslu Zákona o léčivech;
    • (dále jen souhrnně „Osobní údaje”).

Uživatel uvedené Osobní údaje zadá do rámce Aplikace, Uživatel bere na vědomí, že Poskytovatel za účelem poskytnutí Služeb (eventuálně pouze Zprostředkování výdeje léčivého přípravku) předá Osobní údaje Lékárně, kterou si zvolil v rámci postupu dle ustanovení čl. II odst. 2 těchto Podmínek užití.

  1. S ohledem na skutečnost, že mezi Uživatelem a Poskytovatelem nedochází k uzavření kupní smlouvy, není Uživatel oprávněn využít možnosti odstoupení od této smlouvy ve smyslu ustanovení § 1829 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „Občanský zákoník“), dle kterého, pokud by k uzavírání kupní smlouvy mělo dojít, má Uživatel právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí Léčivého přípravku. Využití Služeb nicméně neznamená, že je Uživatel povinen si lék vyzvednout ve vybrané Lékárně. I pokud tedy zákazník službu využije, je oprávněn si nakonec Léčivý přípravek zakoupit v lékárně jiné (tzn. u jiného poskytovatele lékárenské péče ve smyslu Zákona o zdravotních službách).
  2. Použití Aplikace je pro Uživatele zcela zdarma. Pro Lékárny je použití Aplikace také zcela zdarma, pokud se Provozovatel a Lékárna nedohodli jinak.
  3. Poskytovatel nemůže zaručit, že na základě poskytnutí Služeb dojde k následnému kontaktování Uživatele Lékárnou. Principem Služeb a závazkem Poskytovatele je pouze zprostředkování kontaktu mezi Lékárnou a Uživatelem. Poskytovatel proto nemůže zaručit ani dostupnost Léčivého přípravku ve vybrané Lékárně.
  4. Poskytovatel je oprávněn poskytování Služeb bez dalšího ukončit nebo pozastavit, o čemž je povinen informovat Uživatele, kteří Službu aktuálně využívají.

II. Služby

  1. Služby lze použít pouze s platným Ereceptem, a to pomocí:
    1. 12-ti místného identifikátoru Ereceptu neboli kódu, který Zákazníkovi předá jeho ošetřující lékař v listinné podobě, nebo zašle formou sms či e-mailu nebo prostřednictvím mobilní aplikace (dále jen „Identifikátor”)
  2. Za účelem využití Zprostředkování výdeje léčivého přípravku Uživatel zrealizuje následující:
    1. zadá do internetového formuláře Aplikace následující údaje, které jsou následně prostřednictvím poskytovatele zpřístupněny lékárně, kterou si Zákazník vybral pro zakoupení Léčivého přípravku. Zákazník zadává:
      • Identifikátor EReceptu
      • Lékárnu, u které chce Léčivý přípravek zakoupit;
      • Osobní jméno a příjmení;
      • Emailovou adresu a telefonní číslo
  3. Dojde-li k uvedenému v předchozím odstavci, Poskytovatel je povinen předat Lékárně údaje, které Uživatel uvedl v rámci informačního formuláře v Aplikaci. Zákazník obdrží na zadanou emailovou adresu souhrn zadaných údajů specifikovaných v ustanovení čl. II odst. 2 Podmínek užití.
  1. Na základě předaného Identifikátoru, prověří lékárník vystavený recept na centrálním úložišti receptů, zejména s ohledem na předepsaný léčivý přípravek, platnost EReceptu či jeho případnou blokaci pro výdej. Platnost rezervovaného EReceptu musí být minimálně 3 dny. K vyzvednutí receptu musí dojít v době platnosti receptu, jinak je jeho vydání odmítnuto.
  2. Lékárna ověří dostupnost předepsaného léčivého přípravku. V případě, že není skladem a je možné jeho objednání, potom lékárna zajistí jeho doručení do lékárny a upozorní Zákazníka na možnost vyzvednutí. V případě nedostupnosti léčivého přípravku bude Zákazník informován o možnosti záměny, pokud taková existuje nebo o nedostupnosti a nemožnosti výdeje. Komunikace lékárny probíhá zasíláním SMS zpráv, telefonicky nebo emailem. Zákazníkovi musí být doručeno potvrzení rezervace pomocí SMS zprávy o tom, že daný přípravek je v lékárně připravený. V případě, že se Zákazník dostaví do lékárny před zasláním potvrzení, nemusí být rezervace lékárnou vydána.
  3. Pro vydání EReceptu je v lékárně nutné předložit Identifikátor Ereceptu a jméno, na které byla rezervace provedena. Před vydáním receptu je Zákazník seznámen s výší doplatků u léků částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění, případně kupní cenou u nehrazených léčivých přípravků. Zákazníkovi jsou poskytnuty informace o správném a bezpečném užívání léčivého přípravku a jeho uchovávání.
  4. Pokud je na recept předepsán individuálně připravovaný léčivý přípravek a lékárna ho může připravit, potom se se Zákazníkem dohodne na čase, kdy bude v lékárně dostupný. Lékárna si vyhrazuje právo rezervaci zamítnout v případě, že k přípravě nemá potřebné suroviny či vybavení. O této skutečnosti Zákazníka vždy informuje. Jakmile lékárna začne individuálně připravovaný Léčivý přípravek připravovat, vyhrazuje si právo nastavit ERecept do stavu „připravovaný“ na centrálním úložišti receptů. Zmíněné v předchozí větě pro Zákazníka znamená a Zákazník s takovým opatřením souhlasí, že svůj ERecept na vydání individuálně připravovaného Léčivého přípravku nemůže uplatnit v jiné Lékárně (resp. v jiné provozovně poskytovatelé lékárenských služeb) a Lékárna je za zmíněným účelem oprávněna činit všechny opodstatněné úkony, které ji umožňuje státní informací systém, přes který fungují ERecepty.
  1. V lékárně není možné rezervovat léčivé přípravky předepsané na opiátový recept nebo recept vystavený lékařskou pohotovostní službou.
  2. Lékárna si vyhrazuje právo rezervaci zrušit v případě jakékoliv technické chyby, a to v jakékoliv fázi vyřízení rezervace. Rovněž v případě podezření na zneužití lékařského předpisu nebo léčivého přípravku nebude rezervace splněna.
  3. Rezervace je pro zákazníka nezávazná, s výjimkou přípravy individuálně připravovaných léčivých přípravků, pokud se již započalo s jejich přípravou, a může být kdykoliv zrušena. Pokud si Zákazník rezervovaný Léčivý přípravek nevyzvedne, bude rezervace po uplynutí 3 pracovních dní zrušena. O této skutečnosti bude Zákazník informován SMS zprávou.
  4. S každým EReceptem je možné Službu použít pouze jedenkrát.
  5. Využití Služeb nemá vliv na délku platnosti Ereceptu a Uživatel proto musí sledovat její běh zejména v případě, že jej Lékárna nekontaktuje v rozumné době od okamžiku využití Služby Uživatelem (viz čl. II odst. 5 a násl. Podmínek užití).
  6. Prodej (výdej) Léčivého přípravku Uživateli je plně v odpovědnosti Lékárny, resp. osoby, která takové lékárenské zařízení provozuje na základě pravomocného správního rozhodnutí vydaného zejména v souladu se Zákonem o zdravotních službách. Poskytovatel není oprávněn poskytovat lékárenskou péči na základě odpovídajícího pravomocného správního rozhodnutí ve smyslu Zákona o zdravotních službách. Poskytovatel do prodeje Léčivého přípravku žádným způsobem nezasahuje, a ani se na něm nijak ekonomicky či fakticky nepodílí. Poskytovatel rovněž žádným způsobem nekomunikuje s tzv. centrálním úložištěm elektronických receptů ve smyslu Zákona o léčivech, ve kterém je Erecept po jeho vystavení tzv. uložen pro potřeby lékařů, farmaceutů apod., a nemá přístup do lékového záznamu Zákazníka ve smyslu Zákona o léčivech.

III. Závěrečná ustanovení

  1. Spory s Lékárnou ohledně koupě Léčivého přípravku je Zákazník v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1), písmeno j) Občanského zákoníku, oprávněn řešit mimosoudní stížností u kontrolního orgánu, kterým je Státní ústav pro kontrolu léčiv, identifikační číslo: 000 23 817, adresa: Šrobárova 48, 100 41, Praha 10, tel: +420 272 185 111, e-mail: „posta@sukl.cz“, www: „http://www.sukl.cz“.
  2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Lékárnou je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz (dále ČOI). Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím (Lékárnou) a kupujícím (Zákazník) z kupní smlouvy. Mimosoudní řešení sporu se zahajuje na návrh kupujícího (Zákazníka), který je kupující oprávněn podat nejpozději do 1 (slovy: jednoho) roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího (Lékárny) poprvé. Další informace o náležitostech návrhu na zahájení sporu a způsobu jeho vedení jsou uvedeny v ustanovení § 20d až 20h zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších právních předpisů.
  3. Vztah mezi Poskytovatelem, Lékárnou a Uživatelem se ve věcech neupravených těmito Podmínkami užití řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména Občanského zákoníku, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
V Praze, dne …………. 2023

…………………

EUC a.s.
MUDr. Michal Bednář, MBA
předseda představenstva
(prostý elektronický podpis)